5 GWIAZDEK EURO NCAP DLA SEAT-A ATECA – ZA CO SZCZEGÓLNIE DOCENIONO PIERWSZEGO SUV-A SEAT-A?

Nowy SEAT Ateca otrzymał maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa prowadzonych przez prestiżową organizację Euro NCAP. Najwyższa nota dla modelu Ateca cieszy tym bardziej, że w tym roku Euro NCAP zwiększyła liczbę testów pojazdów, a tym samym znacznie podniosła poziom oceny aut. Co szczególnie doceniono w modelu Ateca?

VISTADIFERENT

Sukces pierwszego SUV-a z portfolio hiszpańskiego producenta zagwarantowały w testach zaawansowane systemy bezpieczeństwa, dostępne już w podstawowej wersji pojazdu. Wysoka ocena dowodzi ich szczególnej efektywności. Nowy model SEAT-a wyposażono w m.in. system awaryjnego hamowania Front Assist z możliwością rozpoznawania pieszych, testowany od niedawna przez Euro NCAP. Jury wzięło pod uwagę również system monitorowania pasa ruchu, także dostępny w modelu Ateca.

SEAT Ateca – od poduszek powietrznych po wykrywacz zmęczenia i kamery 360

Nowy SUV SEAT-a, trzeci flagowy model marki, obok Ibizy i sportowego Leona, został wyposażony w standardowej wersji aż w siedem poduszek powietrznych. Systemy bezpieczeństwa wspierają także pasy z napinaczami i ogranicznikiem obciążenia, zamontowane zarówno na fotelach z przodu, jak i tylnej kanapie samochodu.

Napinacze, utrzymujące pasy bezpieczeństwa wzdłuż torsu i miednicy pasażera, w momencie wypadku gwarantują ograniczenie ruchu zarówno w przypadku osoby dorosłej, jak i dziecka.

Model Ateca, z którym SEAT debiutuje w jednym z najszybciej rozwijających się segmentów na rynku, jest wyposażony również w m.in. zaczepy Isofix i Top Tether przy tylnych siedzeniach, asystenta świateł mijania i długich, system monitorowania martwego pola oraz aktywny tempomat, a także system kamer 360 z widokiem z góry, wykrywacz zmęczenia kierowcy, ogranicznik prędkości i system wizualnego przypominania o zapięciu pasów przez pasażerów na tylnej kanapie. To wszystko tworzy całość, która nie tylko zasługuje na najwyższe noty w testach bezpieczeństwa, ale przede wszystkim na zaufanie kierowców.

Testy coraz bardziej rygorystyczne

Euro NCAP to międzynarodowy niezależny program testów zderzeniowych. Od niemal 10 lat w trosce o bezpieczeństwo kierowców sprawdza systemy bezpieczeństwa samochodów. Organizacja z roku na rok wprowadza nowe kryteria testów i zaostrza zasady przyznawania gwiazdek.