O końcu kryzysu i zdrowej konkurencji

Konferencja Forum TOP100 już na stałe wpisała się w motoryzacyjny krajobraz Polski. Najwięksi krajowi dealerzy spotykają się już po raz szósty. Drugiej imprezy o takiej skali i prestiżu próżno szukać w tej części Europy. Z dumą chcemy poinformować, że w tegorocznym wydaniu Marka Autorud zajęła 28 miejsce! Motywuje nas to, żeby w przyszłym roku zmniejszyć odległość do pierwszej dziesiątki.

W konferencji Forum TOP100 bierze udział cała pierwsza „100” naszej branży, sprzedająca ponad 50 proc. wszystkich nowych samochodów, które znalazły w Polsce nabywców w ubiegłym roku! O tym, kto – i w jakiej kolejności – znajdzie się na prestiżowej Liście TOP50, dowiemy się „na żywo” podczas wieczornej gali 19 marca. Do tego czasu całość owiana jest tajemnicą. Obecnie trwa weryfikacja danych z roboczej listy „TOP100”.

 

Tradycją Forum TOP100 jest również, gwarantująca najwyższą jakość, część merytoryczna, w czasie której swoje prelekcje wygłoszą czołowi eksperci rynku z kraju i zagranicy, a także jedna z „gwiazd” prasowej i telewizyjnej publicystyki gospodarczej (w tym roku będzie nią doradca ekonomiczny Pricewaterhouse Coopers Polska – prof. Witold Orłowski). Z kolei w czasie wystąpienia Marka Koniecznego otwierającego Forum, uczestnicy poznają wskaźnik konsolidacji, a więc procentowy udział najlepszej „50” w „globalnej” sprzedaży naszego rynku.

 

Tematem przewodnim Forum TOP100 2014 jest zagadnienie skutecznej polityki cenowej w stacji dealerskiej: „Tak dla konkurencji, nie dla wojen cenowych”. Kiedy „stare GVO” praktycznie we wszystkich markach zniosło 10 lat temu autoryzowane obszary sprzedaży i pozwoliło dealerom szukać klientów po całej Polsce, nasiliła się bezwzględna walka cenowa na upusty i rabaty między salonami. Pojawiło się wtedy pytanie: czy istnieje jakieś organizacyjne i prawne – a przy tym zgodne z prawem konkurencji – rozwiązanie tego problemu? Odpowiedź na to pytanie jest prosta: takim rozwiązaniem jest przede wszystkim zdrowy rozsądek i wynikające z niego konsekwentne, przemyślane budowanie polityki cenowej w każdej stacji dealerskiej. Łatwo napisać, trudniej zrobić? Na pewno, ale na Forum szczegółowo pokażemy, że da się wprowadzić tę zbawienną dla branży ideę w życie.

Dodaj komentarz