SEAT: DWUCYFROWY WZROST I PRAWIE 140 MLN EURO ZYSKU OPERACYJNEGO

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2016 roku SEAT na świecie osiągnął zysk operacyjny w wysokości 137 mln euro. To aż 11-krotny wzrost w stosunku do 12 mln euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wzbogacenie oferty o SEAT-a Ateca, stały wzrost sprzedaży modelu Alhambra, a także obniżenie kosztów operacyjnych to główne czynniki, dzięki którym wyniki finansowe SEAT-a regularnie się poprawiają.

2016_11_09_sprzedaz

Działalność SEAT-a w pierwszych trzech kwartałach roku umożliwiła osiągnięcie najwyższych obrotów w historii (dla tego okresu). Przy wzroście o 2,3% przychody firmy osiągnęły poziom 6,535 mld euro (w tym samym okresie w 2015 roku: 6,388 mld euro).

– Jesteśmy zadowoleni z zysku z działalności operacyjnej wypracowanego w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku. Dzięki tym wynikom można już teraz potwierdzić sukces modelu Ateca. Tym samym udowadniamy, że nasza największa w historii ofensywa produktowa – wprowadzenie nowego Leona, Ibizy oraz SEAT-a Arona – będzie mieć bardzo pozytywny wpływ na wzmocnienie marki – mówi Luca de Meo, Prezes marki SEAT.

Wprowadzenie na rynek SEAT-a Ateca miało pozytywny wpływ na dostawy w trzecim kwartale, które wzrosły o 4,5%. Od stycznia do września dostawy aut wzrosły o 1,5% i wyniosły łącznie 312 900 sztuk (2015: 308 400).– Jesteśmy zadowoleni z zysku z działalności operacyjnej wypracowanego w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku. Dzięki tym wynikom można już teraz potwierdzić sukces modelu Ateca. Tym samym udowadniamy, że nasza największa w historii ofensywa produktowa – wprowadzenie nowego Leona, Ibizy oraz SEAT-a Arona – będzie mieć bardzo pozytywny wpływ na wzmocnienie marki – mówi Luca de Meo, Prezes marki SEAT.

Wzrost sprzedaży modelu Leon (+7,7%) i Alhambra (+23,0%), a także wprowadzenie na rynek modelu Ateca zwiększyły sprzedaż samochodów marki SEAT po raz czwarty z rzędu. Do tej pory SEAT odnotował ponad 30 000 zamówień na swojego pierwszego SUV-a. Pod względem rynków rozwój w takich krajach, jak Turcja (+40,6%), Austria (+14,7%), Szwecja (+39,4%), Polska (+14,3%) i Meksyk (+4,7%) umocnił wyniki firmy aż do trzeciego kwartału.

2016_11_09_sprzedaz1

– Nadal podążamy ścieżką ku trwałej rentowności i zakończymy 2016 rok z zyskiem. W ostatnim kwartale tego roku pracujemy nad zwiększeniem produkcji nowych modeli, w tym SEAT-a Ateca – dodaje Holger Kintscher, Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu marki SEAT.

W Polsce od stycznia do października zarejestrowano ponad 7 tysięcy nowych SEAT-ów, co stanowi dwucyfrowy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Najpopularniejszym modelem nad Wisłą pozostaje niezmiennie Leon – na polski rynek już wkrótce wjedzie odświeżona wersja po faceliftingu, gwarantująca jeszcze więcej dynamiki, technologii i hiszpańskich emocji.