SEAT ECOMOTIVE – 7 kroków oszczędnej jazdy zimą

Co robić, aby jeździć oszczędnie zimą? SEAT zna doskonałe sposoby na eko-jazdę w trudnych warunkach. Dodatkowo, z technologią ECOMOTIVE gwarantuje połączenie ekologii i emocji w najlepszym wydaniu.

ecomotive2

Zima to okres szczególnie trudny dla samochodów i kierowców. Niższe temperatury, wszechobecny śnieg czy gorączka na drogach utrudniają płynną jazdę. To niestety nie pozwala skupiać się na oszczędzaniu. SEAT ma natomiast świadomość, że każda decyzja podjęta „za kółkiem” ma wpływ na środowisko i nasz portfel.

Czy eko-jazda jest zatem możliwa zimą? Jakie zasady są wtedy najważniejsze?

Po pierwsze, silnik - już samo uruchomienie auta ma znaczenie. Przy odpalaniu nie należy dodawać gazu, a przed ruszeniem najlepiej odczekać kilka sekund i pozwolić na rozgrzanie silnika.

Po drugie, ruszanie – „jedynki” należy używać tylko do ruszania. Bieg najlepiej zmienić po 2 sekundach lub po 6 metrach od rozpoczęcia jazdy.

Po trzecie, biegi – najlepiej je zmieniać pomiędzy 1500 a 2000 obr./min. Trzeci bieg należy włączyć po osiągnięciu 30 km/h, czwarty – po osiągnięciu 40 km/h, a piąty – po przekroczeniu 50 km/h.

Po czwarte, prędkość – należy zachować stałe tempo jazdy tak długo, jak to możliwe, i unikać niepotrzebnego hamowania, przyspieszania lub zmiany biegów.

Po piąte, obserwacja – przy dojeżdżaniu do świateł, należy zdjąć nogę z gazu, nie zmieniając biegu. Najlepiej hamować łagodnie i redukować biegi tak późno, jak to tylko możliwe.

Po szóste, hamowanie – jeśli prędkość i miejsce na to pozwalają, samochód należy zatrzymać bez redukcji biegów.

Po siódme, stop – przy zatrzymywaniu się na dłużej niż 60 sekund należy wyłączyć silnik.

Eko-jazdy powinien spróbować każdy kierowca – wcale nie oznacza ona wolniejszego tempa, a efekty przynosi od razu. Oszczędzaniu można też pomóc, wybierając odpowiedni samochód. W świecie SEAT-a wszystkie zalety ekologii kryją modele ECOMOTIVE. To seria samochodów, która dzięki zastosowaniu odpowiednich technologii i rozwiązań aerodynamicznych pozwala obniżyć emisję CO2 i zużycie paliwa.

Tajną bronią modeli ECOMOTIVE jest system Start/Stop wyłączający silnik po zatrzymaniu np. na światłach oraz system odzyskiwania energii z hamowania, który gromadzi energię wytwarzaną podczas hamowania i wykorzystuje ją do późniejszych zadań.

Dzięki takim rozwiązaniom SEAT Ibiza ECOMOTIVE z silnikiem 1.2 TDI o mocy 75 KM zużywa jedynie 3,4 l/100 km i emituje zaledwie 87g CO2 na km. „Eko-natura” tego samochodu wciąż pozwala cieszyć się jego dynamicznym i pełnym energii stylem oraz przynosi radość z jazdy każdemu kierowcy