SEAT pokazuje swoją drogę podczas Poznań Motor Show 2015

Tegoroczne Targi Motoryzacyjne w Poznaniu obfitowały w liczne emocje. Ich wyjątkowy zastrzyk zapewnił wszystkim wielbicielom motoryzacji SEAT – hiszpańska marka nie tylko zaprezentowała w Poznaniu swoje najnowsze modele, ale także pokazała „drogę”, jaką przebyła w światowej motoryzacji.

2015_04_13_pms

Pierwszego dnia targów SEAT zaprezentował w Poznaniu swój „pierwszy krok” postawiony w świecie samochodów – model 600 L Special z 1957 roku z silnikiem o pojemności 767 ccm i mocy 32,5 KM. Mimo iż auto mierzy zaledwie 3 300 mm długości, zdołało zrewolucjonizować hiszpańską scenę motoryzacyjną i stać się ikoną SEAT-a. Z czasem jego urokowi uległ cały świat.

Na drugim końcu tej historii znalazł się koncepcyjny SUV marki – nowoczesny i dynamiczny, o sylwetce coupe. Dla SEAT-a to nie tylko samochód – to także wizja planów na przyszłość i ucieleśnienie nowego języka stylistycznego. Dzięki niemu już teraz wiadomo, że SEAT wciąż będzie wzbudzał emocje na drogach i uwodził designem. Film ze światowej premiery tego hiszpańskiego SUV-a w Genewie przedstawił Tomasz Życki, dyrektor marki SEAT w Polsce.

Podczas tegorocznego Motor Show wszyscy z niecierpliwością czekali jednak przede wszystkim na polską premierę jednego z najszybszych kombi na rynku – Leona ST CUPRA. To najbardziej rodzinne ze sportowych aut i najbardziej sportowe z rodzinnych. Dostępne z silnikiem o mocy 265 KM lub 280 KM, łączy w sobie pierwszą „setkę” w zaledwie 6 sekund z bagażnikiem o pojemności 587 litrów – właśnie dlatego Leon ST CUPRA jest gwarancją na wspólne przeżywanie emocji.

„SEAT Leon ST CUPRA to absolutna esencja wartości marki SEAT” – powiedział Jakub Góralczyk, PR Manager SEAT. „To idealne połączenie mocy i wyjątkowego designu, które nikogo nie pozostawia obojętnym. Polscy kierowcy często mówili nam, że gdyby nie mieli rodziny, jeździliby sportowym autem. Teraz mamy dla nich rozwiązanie, dzięki któremu nie muszą już iść na kompromis.”

Tomasz Życki, dyrektor marki SEAT, opowiedział również o tym, jak siła aktualnej gamy przekłada się na wyniki sprzedażowe. SEAT jest obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającą się marką motoryzacyjną w Polsce – w 2014 roku przyrost zarejestrowanych nowych aut wyniósł 143%, zaś na całym świecie SEAT po raz drugi z rzędu osiągnął dwucyfrowe wzrosty sprzedaży.

„Te cyfry mówią same za siebie” – powiedział Tomasz Życki. „To one są najlepszym dowodem na to, że Polacy czuli głód SEAT-a i cieszą się z tego, że ta marka jest znów na scenie.”

Na ekspozycji SEAT-a podziwiać można było również m.in. offroadowego Leona X-Perience czy ogniście czerwoną Ibizę CUPRA – każde z tych aut w towarzystwie pięknych hostess, najbardziej hiszpańskich Polek na Motor Show. Odwiedzający świat SEAT-a mogli pójść o krok dalej i spróbować śródziemnomorskich drinków lub wziąć udział w konkursach dla publiczności, w których do wygrania były liczne gadżety SEAT.

Wystawą na Poznań Motor Show SEAT pokazał całej Polsce, że jego pozycja na rodzimym oraz międzynarodowym rynku motoryzacyjnym jest bardzo mocna, zaś auta z powodzeniem konkurują z liderami swoich segmentów. Już pierwszego dnia targów Leon ST CUPRA otrzymał nagrodę Motor Show Awards z rąk kapituły najznamienitszych dziennikarzy motoryzacyjnych za swoje sportowe cechy.

„Jest to dla nas niezwykły dowód uznania ze strony największych ekspertów motoryzacyjnych w Polsce oraz zapowiedź nowej ery, w którą wkroczył SEAT” – komentuje Jakub Góralczyk. „Dzięki temu w przyszłość spoglądamy z dużym optymizmem.”