SEAT rośnie w siłę: znakomity I kwartał 2015 w Polsce i na świecie

SEAT na fali wznoszącej! Wzrost sprzedaży hiszpańskich samochodów w 2014 roku (łącznie 390 500 szt.) sprawił, że marka zamknęła go z bardzo wysokim przychodem prawie 7,5 mld euro. Ponadto, pierwszy kwartał tego roku okazał się najlepszy od 8 lat.

2015_04_27_I_kwartal

Początek roku okazał się dla SEAT-a rekordowy. Hiszpańska marka po raz pierwszy od 2007 roku dostarczyła w I kwartale więcej niż 100 tys. samochodów swoim Klientom oraz poprawiła swoją kwartalną sprzedaż o 10% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.Sukces sprzedażowy SEAT-a ożywił wiele rynków. Marka urosła w siłę m.in. w Niemczech, rodzinnej Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Europie Środkowej.

Głównym bohaterem SEAT-a po raz kolejny okazał się dynamiczny i funkcjonalny Leon – jego kwartalna sprzedaż wzrosła prawie o 15% (do 39 700 szt.). Przez cały 2014 rok na Leona zdecydowało się aż 154 tys. Klientów – to o ok. 50% więcej niż w rok wcześniej. Rodzina Leona cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród kierowców, którzy chcą cieszyć się sportowym designem i jednocześnie rodzinną praktycznością. Dowodem na to są również wyniki wersji ST – niemal 50 tys. dostarczonych modeli w 2014 roku.

Kolejnym filarem marki jest Ibiza, która w minionym roku obchodziła swoje 30-lecie i okrągłą sumę 5 mln dostarczonych na całym świecie aut. Jej sprzedaż wzrosła w I kwartale 2015 roku o 9,5% (w sumie 41 900 szt.). Zarówno Ibiza, jak i Leon, stały się ikonami marki, które odzwierciedlają jej charakter i emocje.

„Po 2 latach dwucyfrowego wzrostu sprzedaży, SEAT nabrał jeszcze więcej siły na głównych rynkach, jak Włochy czy Hiszpania. Sukces naszych najważniejszych modeli daje nam impuls do dalszego rozwoju” – mówi Jürgen Stackmann, prezes marki SEAT.

W Europie Zachodniej SEAT dostarczył w I kwartale o 10,4% więcej samochodów niż rok wcześniej (łącznie 81 000 szt.) i okazał się najszybciej rozwijającą marką motoryzacyjną w Unii Europejskiej. W Europie Środkowej wzrost ten był jeszcze większy – ponad 22% (7 000 szt.).

Rosnąca popularność zmotywowała do wzrostu również fabrykę w Martorell. W I kwartale SEAT wytworzył tam o ponad 15% więcej samochodów niż w podobnym okresie przed rokiem, produkując 130 700 pojazdów.

Także w Polsce SEAT przyciąga coraz więcej kierowców spragnionych wrażeń. Pierwsze 3 miesiące tego roku marka zamknęła w naszym kraju wzrostem o ponad 60% (2 400 szt.). W całym 2014 roku SEAT zarejestrował ponad 5 500 nowych samochodów – to wzrost aż o 143% w stosunku do roku poprzedniego.

Największym zainteresowaniem w swoich segmentach cieszą się: Alhambra – obecnie numer 1 wśród rodzinnych vanów – oraz dynamiczny Leon. Drugi z tych modeli znajduje się już w pierwszej piątce „kompaktów”, a jego popularność nieustannie rośnie.

„Dynamiczny wzrost sprzedaży SEAT-a jest dla nas najlepszym dowodem na to, że Polacy czekali na powrót tej marki i są nią bardzo zainteresowani” – mówi Jakub Góralczyk, PR Manager SEAT. „O modelach SEAT-a coraz więcej się mówi i coraz więcej nowych aut tej marki jeździ po polskich drogach. Obecna generacja SEAT-ów to zupełnie nowa jakość – idealne połączenie dynamicznego designu i technologii. Cieszy nas, że polscy kierowcy to zauważają i SEAT staje się ich wyborem.”

Hiszpańska marka niewątpliwie wzbudza emocje. Oferując auta o niepowtarzalnym, sportowym designie i zarazem funkcjonalnej naturze, przedstawia kierowcom nowe oblicze dynamicznych samochodów. Teraz, po wyjątkowo dobrym starcie w 2015 rok, SEAT wyraźnie pokazuje, że to dopiero początek jego sukcesów. Zarówno w Polsce, jak i na świecie.