Sprzedaż SEAT-a nieustannie rośnie!

Sprzedaż hiszpańskiej marki nieustannie napędza dynamiczny i funkcjonalny model Leon. Jego popularność wzrosła o 5,8% w przeciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2015 roku, osiągając 122 400 szt. Sprzedaż samej wersji ST (kombi) wystrzeliła w górę o 34,6%, co daje łączne 44 100 samochodów.

W sukcesach SEAT-a model Leon nie jest jednak odosobniony. Drugi filar marki, stylowa Ibiza, również robi postępy, osiągając od stycznia do września wzrost o 3,3% do 119 100 szt. Sprzedaż rodzinnej Alhambry podniosła się o 13,7%, do 19 400 szt., co daje jej trzecią pozycję w swoim segmencie na świecie. W Polsce zaś Alhambra nieustannie pozostaje w swoim segmencie niekwestionowanym liderem.

 

Solidny wzrost SEAT-a odbił się na wszystkich rynkach. W Europie Zachodniej sprzedaż przez pierwsze dziewięć miesięcy 2015 roku wzrosła o 5,8% (do 243 100 szt.), a największym rynkiem SEAT-a pozostają Niemcy (66 700 pojazdów i wzrost o 4,8%) – SEAT jest tam wymieniany wśród dziesięciu najlepiej sprzedających się marek. W rodzinnej Hiszpanii popularność tych modeli wzrosła o 17,8%, osiągając 9 300 szt., a we Włoszech – aż o 24,7% (11 900 pojazdów).

Jeden z większych wzrostów sprzedaży SEAT odnotował w Polsce – prawie 32% i 6 000 aut w dziewięć miesięcy. Ten wynik świadczy o tym, że polscy kierowcy coraz częściej odnajdują w sobie chęć do jazdy dynamicznym samochodem, łącząc to z codzienną funkcjonalnością. W Czechach sprzedaż marki wzrosła o 15,5%, w Turcji o 50,8%, w Izraelu o 40,7%, a w Meksyku o 11%.

To, że SEAT zdobywa coraz więcej uznania, nie jest już tajemnicą. Kierowcy z całego świata odnajdują w nim auto dla siebie, a fabryka w Martorell wciąż zwiększa obroty. Od stycznia do września 2015 roku zakład podniósł produkcję o 10%, wytwarzając prawie o 33 000 pojazdów więcej niż przed rokiem w tym samym okresie (łącznie 360 300 szt.).